Aplikacja Nozbe – moja subiektywna ocena

Zgodnie z nową tradycją – ostatni wpis miesiąca poświęcam aplikacji do zarządzania projektami. W ankiecie, którą jakiś czas temu przeprowadziłam na Facebooku, wybraliście polską aplikację Nozbe. Jeśli jesteście ciekawi, co wyszło z moich testów, zapraszam do lektury.

Ile kosztuje aplikacja Nozbe?

Przez pierwszy miesiąc nic Cię nie kosztuje. W zamian za zapis na newsletter dostajesz możliwość przetestowania Nozbe (w wersji Nozbe Trial) przez 30 dni.

A co później? Jeśli nie wykupisz płatnego planu, Twoje konto zostanie przekształcone w konto Nozbe Free, w którym możesz prowadzić 5 aktywnych projektów jednocześnie.

Jeśli chodzi o płatne plany, to głównym czynnikiem decydującym o wyborze konkretnego planu jest wielkość zespołu. Poza tym plany różnią się obsługą klienta. W najdroższym planie jest wymieniona jedna funkcja, warta uwagi, czyli zaawansowane opcje współdzielenia projektów. Szczegółowy cennik aplikacji Nozbe znajdziesz pod tym linkiem, a ja zrobię małe porównanie cenowe pomiędzy Nozbe i Asaną (uwzględniłam ceny za miesiąc przy płatności z góry za rok):

Asana PremiumAsana BiznesNozbe
6 użytkowników $6,25/miesiąc
~25 PLN/miesiąc za użytkownika
$19,99/miesiąc
~79 PLN/miesiąc za użytkownika
69 PLN netto/miesiąc za konto
10 użytkowników $6,25/miesiąc
~25 PLN/miesiąc za użytkownika
$19,99/miesiąc
~79 PLN/miesiąc za użytkownika
199 PLN netto/miesiąc za konto
15 użytkowników $6,25/miesiąc
~25 PLN/miesiąc
$19,99/miesiąc
~79 PLN/miesiąc za użytkownika
249 PLN netto/miesiąc za konto

Przegląd funkcjonalności aplikacji Nozbe

Zakładanie konta

Tak, jak wspomniałam, założenie konta jest banalnie proste. Wystarczy podać imię, adres email i hasło oraz wyrazić zgodę na wysyłkę newslettera.

Widoki

W aplikacji Nozbe mamy do wyboru następujące widoki:

  • Priorytety, na której znajdziesz wszystkie swoje zadania oznaczone jako priorytetowe (szkoda, że w darmowej Asanie nie ma takiej opcji),
  • Skrzynka spraw, to dość ciekawa opcja – możemy tutaj dodać zadania typu “zadzwonić”, “pamiętać o” itp. Zadania dodane do listy priorytetów z automatu wskakują do skrzynki spraw,
  • Projekty, w której znajdziesz listę swoich projektów oraz listy zadań w każdym z nich,
  • Kategorie, które możesz przypisywań do zadań w projektach (odpowiednik tagów w Asanie),
  • Kalendarz, który – podobnie jak kalendarz w Asanie – pokazuje listę Twoich zadań; możesz zintegrowac ten kalendarz ze swoim kalendarzem Google,
  • Szablony, początkowo pusty wodok – możesz tworzyć swoje szablony od zera (tej opcji nie ma w Asanie), ale możesz również – podobnie jak w Asanie – dany projekt zmienić w szablon,
  • Ty i Zespół, odpowiednik zespołu w Asanie;
  • Znajdź, pozwalający przeszukać swoje konto
  • Ustawienia, w którym oprócz konfiguracji swoich danych osobowych i płatnego planu, konfiguracji powiadomień, otrzymujesz swój link afiliacyjny,
  • Aktualności, w którym znajdziesz najnowsze wpisy blogowe.
Okno, które widzisz po zalogowaniu do aplikacji

Planowanie

Projekty można tworzyć od zera lub skorzystać z przygotowanych przez siebie wcześniej szablonów. W każdym zadaniu, które dodasz do projektu możesz:

  • przypisać osobę odpowiedzialną,
  • ustawić datę zakończenia (podobnie jak w Asanie, można ustawić również godzinę),
  • oszacować czas potrzebny na realizację tego zadania,
  • przypisać do konkretnej kategorii,
  • ustawić cykliczność zadania
  • możemy zdefiniować dane zadanie jako priorytetowe i wtedy jest ono widoczne również w sekcji Priorytety.

Nie znalazłam możliwości umieszczenia w zadaniu dokładnego opisu, jakiego efektu oczekujemy po zakończeniu tego zadania. Nie ma też możliwości dodania załącznika do zadania (możemy to zrobić na poziomie projektu).

Podobnie jak w Asanie, w Nozbe możemy konkretne zadanie sklonować i zmienić w projekt.

Widok projektu
Widok zadania

Komunikacja

Jeśli chodzi o szeroko rozumianą komunikację, Nozbe pozwala:

  • dodać notatkę na poziomie projektu, choć moim zdaniem ta opcja jest zbyt ukryta, a w Asanie z tej formy komunikacji bardzo często korzystam,
  • skomentować zadanie, co pozwala dyskutować o zadaniu, trudnościach, wątpliwościach itd.
  • załączać pliki z własnego komputera, z dysku Google, z Dropbox, z Evernote, z OneDrive,
  • wysłać zadanie do Nozbe mailem, co jest również dostępne w Asanie.

Brakuje mi możliwości dodania szczegółów do zadania, o czym już wspomniałam powyżej.

Raportowanie

To jest funkcja, której nie ma w aplikacji Nozbe. Ani w formie, jaką udostępnia Asana, ani w formie widżetów, jak to jest w aplikacji Monday.

Moja subiektywna opinia aplikacji Nozbe

Plusy aplikacji Nozbe:

  • priorytety dla zadań,
  • pole na czas potrzebny na realizację danego zadania,
  • filmy instruktażowe dostępne z poziomu panelu,
  • aplikacja mobilna.

Minusy aplikacji Nozbe:

  • nie można stworzyć projektu typu tablica,
  • nie można dodać nowych pól do zadań,
  • limitowany dostęp do aplikacji po okresie próbnym,
  • brak tworzenia wielu zespołów/osobnych przestrzeni projektowych.

Podsumowanie

Mnie Nozbe nie przekonuje, a szkoda. Nie znalazłam żadnego elementu, który wywołałby we mnie efekt “wow”.

Jeśli chcesz zobaczyć aplikację Nozbe w działaniu, koniecznie obejrzyj nasze najbliższe spotkanie na żywo na Facebooku.